Tuesday, May 6, 2008

Terkenang Pada Cikgu Faridah Akma

Kenangan Aidil Fitri 2007, aku, zool, kamil dan firdaus pi ziarah cikgu sekeluarga sempena open house depa...


Assalamulaikum,

Pertama sekali tahniah buat Cikgu Faridah Akma Abdul Wahid (cikgu Biologiku semasa di maahad) atas lantikan Suaminya YB Abdul Ghani Bin Ahmad (Adun Air Hitam Parlimen Jerlun) sebagai timbalan yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Kedah. Gambaq ni masa pi ziarah sempena Aidil Fitri 2007. Jadi jangan ada yang wat kontrovesi atau polemic politik pula. Masa tu tak pilihanraya lagi. Rasa bangga juag, tak sangka org yang aku jumpa berjaya dalam pilihanraya. Apapun akta 174 membataskan aku untuk sembang hal ni. Belum sampai masanya. Masih aku simpan msg cikgu pada aku bila minta semangat dari dia:-


“Insya Allah..Selagi lebai ada di kepala, selagi itu insyaAllah akhlak kita terpelihara..kerana itu syiar kita sebagai mukmin. Cikgu doakan kita semua istiqomah..Selamat la anaknda InsyaAllah..”

tak pe2..jadi pejuang mmg masa penuh terisi..suami cikgu pun buat rumah mcm hotel ja sbg tmpat tidor..cikgu syukur sangat suami cikgu di pilihNYA untuk mewarisi perjuangan Rasulullah..”

Itu dalam semangat tarbiah, namun dalam Baitul Muslim, pernah juga cikgu pesan..

“..Qiam adalah ibadah utama untuk di laksana sebagai seorang dae..cinta adalah anugerahNYA..Cuma kekadang manusia tidak tahu meletakkan di tempat yang sewajarnya..apapun Cinta pada Allah dan Rasul adalah paling agung.. jika sudah sampai masenya dan solehah calonnya, eloklah dipanjangkan pada orang tua..kerana jika dibiarkan takut hati tak dapat d jaga, ingatlah bahawa syaitan mampu menyerupai apa sahaja untuk meperdaye kite..”

Itu antara semangat yang pernah dia bagi.. Bab baitul Muslim tu ada hajat di hati nak nukil sesuatu.. Tapi masih tak mampu dan keterbatasan waktu..Moga pesanan cikgu aku dapat ambil ihtimam Jiddan!!!!


Nak tengok cikgu Faridah Akma masuk TV

http://www.nst.com.my/Current_News/NST/Monday/NewsBreak/20080505145313/Article/index_html

Berita YB Abdul Ghani Ahmad

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=14279&Itemid=95

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0506&pub=Utusan_Malaysia&sec=Utara&pg=wu_06.htm

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Tuesday/Nasional/20080505234352/Article/

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin