Monday, July 7, 2008

Alhamdulillah, Tahniah Kerajaan Kedah


Sungai Petani: 4 Julai - Alhamdulillah, itu saja ucapan yang mampu diucapkan apabila kali pertama terpandang sebuah billboard baru di hadapan Kompleks SP Plaza di sini petang tadi. Kenalkah wajah siapa yang dipamerkan pada billboard di atas. Tidak lain dan tidak bukan itulah imej terbaru Cik Farah Fauzana, penyampai radio terhangat di Malaysia. Imej menutup aurat personaliti wanita terkenal itu turut diperlengkap lagi dengan tulisan jawi pada papan iklan tersebut.

Apa pun tahniah diucapkan kepada pengiklan, MPSPK dan kerajaan negeri Kedah yang memberi satu lagi kebanggaan kepada pengundi Pakatan Rakyat.Seorang rakan memberitahu "Tak sia-sia aku pangkah PR, perubahan macam ni cukup untuk menyatakan rasa hormat pada islam dan langkah awal untuk meninggikan syiar Islam di negeri ini".

Kita harap selepas ini papan iklan yang sudah tamat tempoh diganti dengan imej baru sebegini sekiranya pengiklan masih berminat untuk menggunakan imej wanita sebagai daya penarik. Kita tidak mahu wanita diekspoitasikan seperti sebelum ini dan kita tidak berniat untuk merendahkan kaum wanita. Cuma lengkapkan sedikit penampilan imej dengan menutup aurat, sudah tentu akan menepati cita rasa sebuah negeri yang diterajui oleh sebuah parti islam.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin