Friday, April 18, 2008

Warga SMPPA 1107


Inilah sahabat2 aku dalam SMPPA 1107 (Major Pengajian Islam). Kami duk sini dah 3 tahun dah. Lagi dua tahun lagi.Lama lagi tu. Banyak masalah dan pengalaman dah diharungi bersama. Depa ni la yang menyokong aku bila aku lantang suarakan nasib pelajar masa jadi NYDP dulu (masa tak bertanding ni pun lagi lantang dari ada jawatan dulu, hehe) Dah darah yang mengalir dalam diri macam tu. Tak leh tengok kezaliman dan perkara yang tak betul. Ok. Kita Taaruf with my gang.
Muslimin
Syahid-budak johor.Ni gang dalam urus Pusat Islam, selalu turut serta dalam ekspedisi dakwah aku. Walaupun kalut, namun ilmunya, ya Rabbi.sapalah aku. Merupakan bekas pelajar Maahad Johor.
G-Man-Abg yang paling tua. 2 tahun tua dari aku. Asal Sipitang Sabah. Dulu plajar SMKA Kota Kinabalu. Juga bnyak bantu aku urus gerak kerja dakwah aku.
Che Mo-Asal kedah. Budak Maahad mesti knai. Dari maahad lagi degn dia ni. Badan dakwah dan pengawas sekali. Mahir wat kerja serta hal2 yang babit teknikal. banyak bantu juga.
Jim-Asal selangor tapi la duk sabah. bekas plajar STAM SMKA Toh Puan Hjh Rahmah KK. Slamber rock punya.
Meor- Asal Perak. Izzudin Shah dulu. Ada motor TZM. Seorang yang amat jaga solat sunat Baqdiah dan qobliah.
Zulhusni-Asal Perak.Bekas ketua pengawas Izzudin Shah. Ni yang paling betul pnah aku jumpa. Sentiasa menjadi pilihan kami dalam jadi MC majlis.
Muslimat.
Juliza-Budak diam.Baik. Asal Sabah.
Asmidar- Bangsa Dusun. Asal Sabah juga. Bahasa percakapannya pelik. Aku payah nak kuasai.
Masniah- Asal sandakan. Antara budak pandai. Slalu jadi rujukan dan pow asgment.
Farina- Budak Tuaran. SMKA Kota Kinabalu. Perangai tak sama mcm umoq. Pening2.
Aimi- Asal Kota Belud. Org kuat PI ni.
Dyg Noraini- Satu2nya budak sarawak dlm kelas aku. SMKA Sibu dulu.
Mahani- Budak Papar ni. Paling kecik skali.
Rasinah- Geng Papar juga.
Pka- Budak Papar lagi. budak pandai ni. Slalu jadi rujukan.
Leha- Umpama Mak la bg kami semua. Payah nak msuk budak ni.
Ni lah budak kelas aku di Sarawak ni.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin