Thursday, April 17, 2008

U I Love @ POLITEKNIK KUCHING

Menggunakan methodologi Teknologi maklumat dalam berdakwah. Pada 'laptopku', syukran! dah banyak kau tolong dalam membantu gerak kerja dakwah ku..

Bersama AJK RAPI (rakan Pusat Islam) Politeknik Kuching, Sarawak


Moga kalian menjadi golongan yang takutkan Allah


Mujahidah yang turut serta dalam U I Love


Hampa paham ke dak ni..maaf la, tak dapat kuasai bahasa Sarawak lagi ni.
P/s , dalam bulan Februari di jemput ke POLI, untuk bagi ceramah U I Love, sempena Valentine day. Bukan kami sambut, Tapi nak bagi tau depa apa hukum sebenarnya kita menyambut serta bagaimanakah hubungan yang sebenarnya yang diizinkan dalam Islam. Syukran pada En Saiful dan En Syah yang membuka pintu Poli kepada aku dengan seluasnya untuk menyebarkan dakwah ni.
Antara perkara yang berkaitan yang disentuh ialah sambuta Lupercalia, Siapa raja Cladius II, paderi Pedro saint Velentino, 3 versi kenapa di sambut Valentine. Hukum Jumhur Ulama terhadap sambutannya serta peritiwa 14 Februari 1492 (jatuh kerajaan Islam Sepanyol di Grenada) dan juga 12 Februari ( Tarikh syahidnya Imam Hassan al-Banna). Kepada warga poli, inilah perkongsian kita. Ana tak punya ilmu. Mgkin maklumat inilah yang dapat dikongsi. Apapun Syukran!!! Sedap bihun yang dijamu pas ceramah tu.. Sampai tambah..hehe

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin