Thursday, April 24, 2008

Dah jadi "Tun" dah..dah bersara..

Persidangan JPP Semalaysia yang diadakan di Bangi Selangor.. Ni masa lawatan ke Putrajaya.

Tengah makan selepas aksi paku memaku ketika bersidang di Jabatan Perdana Menteri..Barangkali ni la kot rasa jadi ahli Parlimen..

Istana Keadilan Putrajaya..NYDP dan YDP...


Wah..mcm taiko pula...ketika melawat pejabat BPG Putrajaya..


Assalamualaikum..

Hampir 2 tahun ½ memegang jawatan ini.. Bermula sebagai Naib Yang Dipertua (NYDP) Jawatankuasa Perwakilan Pelajar bilamana aku menang pilihanraya awal 2006. Dan dipilih sebulat suara dalam opsyen pada pemilihan tahun 2007. Aku terus kekal dalam JPP. Namun pada tahun 2007, aku melepaskan jawatan NYDP kerana nak bagi tumpuan yang lebih sebagai pengerusi Pusat Islam. Jadi diberi kepada aku Biro Kebajikan sebagai wakil Muslim. Alhamdulillah, aku mudah berkerjasama dengan Edi Guyang kawan aku berbangsa Iban..

Banyak pengalaman yang diperolehi. Kerana JPP aku pernah diterbangkan ke Bangi untuk bermesyuarat JPP se Malaysia bagi penggal 2006. Kerana JPP juga aku pernah bertegang leher betapa bobroknya politik dengan reactor KUiTHO (Tak ingat nama) dan Dato Osman Desa (SU Sulit PM) di Dewan Taklimat Jabatan Perdana Menteri, Kompleks Pentadbiran Putrajaya. Aku bersama wakil IP Gaya dan juga IP Islam bertalu-talu kami menyerang mereka disamping menangkis serangan. Namun dah jadi kenangan.

Dalam isu pelajar, aku bersama YDP aku (Ucop), kami bersama-sama berjuang mempertahankan hak pelajar. Dalam isu konvo, isu air di asrama, kebajikan guru pelatih serta guru pelatih muslim. Ada yang berjaya dan tidak berjaya. Namun yang paling aku rasa berjaya ialah apabila aku menggunakan kuasa yang ada mempertahankan pendirian agar semua majlis rasmi haruslah diasingkan tempat duduk lelaki dan perempuan. Dan alhmdullillah. Semua itu kekal sehingga hari ini. Harap yang dapat jawatan akan terus kekalkan. Jika anda mengangkat maksiat semula.Jaga2, akan ku bangun semula sebagai come back menjatuhkan anda dalam politik kampus sebagaimana kami lakukan pada tahun 2006.

Dalam memimpin juga, banyak teman yang aku kenali. MPP dari UPM, MPP UKM, MPP UNIMAS, JPP IP Sultan Mizan, IP Kent, IP Tawau, IP Darul Aman (IPDA), IP Ipoh, IP Islam, IP Teknik, IP Tun Hussein On, IP Bahasa Antarabangsa, IP Tengku Bainun, IP Persekutuan Pulau Pinang dan bnyak lagi. Tak terkira nak tulis.

Harap aku mendapat banyak natijah yang positif hasil musafirnya aku dalam kepimpinan kampus. Sudab berakhir era Nazmi dan Ucop serta Asri.Kini era baru akan bermula. Pada kami nak memperjuangkan hak pelajar dan islam. Tidak mesti ada jawatan! Syukran Jazilan pada yang membantu. Pada yang menang pilihanraya 28 April ni. Pastikan anda laksanakan tugas dengan amanah. Aku?? Akan ku cari damai abadi…tak la..tumpu pada kerja2 pusat Islam..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin