Saturday, June 14, 2008

Jelajah 2008 : Tazkirah Maghrib di Inspin

Surau INSPIN...

Pemuda masa hadapan yang bakal menggegar...

Kenapa gambaq ana pula bergoyang?


Moga-moga amik perhatian...Insya Allah..


Assalamualaikum wtb Salam Perjuangan

Sebentar tadi sempat bersama adik2 Sekolah Agama Rakyat (SAR) Negeri Kedah. Mereka ini merupakan wakil2 SAR daerah yang dibawa untuk menghadiri kursus IT anjuran Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman. Kursus ini dilaksanakan di Institut Pengurusan dan Integrasi Negeri (INSPIN) Negeri Kedah. Program ini telah dirasmikan oleh Menteri Besar Negeri Kedah , YAB Ustaz Azizan Abdul Razak kelmarin.

Atas jemputan Akh Farid Hj Din (YDP MPP USIM), saya telah menyampaikan kuliah magrib kepada peserta. Alhamdulillah walaupun agak lambat diberitahu, namun dengan sedikit persediaan dapat juga saya penuhi jemputan tersebut.

Dimulakan sebagaimana biasa dengan menyentuh sedikit sebanyak tentang aqidah serta rasa syukur kerana menjadi insan terpilih. Isu kebejatan remaja sentiasa menjadi pilihan saya. Isu rokok, mat rempit serta ketidakfahaman agama.

Seterusnya saya menyentuh isu dakwah dalam masyarakat majmuk. Dikongsi juga sedikit pengalaman bermuamalah dengan non muslim di Sarawak. Isu terakhir yang saya sentuh ialah konsep pengurusan masa. Memberikan kesedaran tentang masa yang masih tinggal satu jam untuk direbut. Terima kasih juga kepada Kulim Hi Tech yang menaja program tersebut. Moga2 pengisian ini mampu memberikan input yang berguna kepada kita bersama.

Dakwah Non Muslim di sini dan Dilema saudara baru di sini
Pengurusan masa di sini

- Dakwah Itu Perlu Hikmah -
Mohd Nazmi Abdul Ghani
Teratak Bonda Teluk Bagan 14 Jun 2008

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin