Friday, June 20, 2008

Fakhrul juara Akademi al-Quran

Rancangan realiti Tv yang menarik dan bermanfaat....

PUTRAJAYA 19 Jun - Peserta dari Kedah, Mohd. Fakhrul Radhi Khamaruddin, 22, muncul juara pertandingan akhir program realiti terbitan TV9, Akademi al-Quran (AQ) musim ketiga yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini malam ini. Kemenangan itu membolehkan beliau menggondol hadiah wang tunai berjumlah RM30,000 beserta sebuah kereta Proton Saga dan piala kristal berbentuk al-Quran.

Naib johan pula dimenangi Sharifah Khasif Fadzilah Syed Mohd. Badiuzaman, 25, berasal dari Perak. Beliau membawa pulang hadiah wang tunai RM20,000.Sementara itu, Ahmad Tarmizi Abdul Rahman, 25, memenangi tempat ketiga dan menerima hadiah wang tunai berjumlah RM10,000.Hadiah para pemenang disampaikan oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Mashitah Ibrahim.

Album kumpulan Zulfan dari KUIN..Fakhrul le tekongnya...

Turut hadir Pengerusi Media Prima Bhd., Datuk Abdul Mutalib Mohd. Razak dan Ketua Pegawai Operasi TV9, Bukhari Che Muda.Seorang lagi finalis yang bertanding pada peringkat akhir AQ dan memenangi tempat keempat ialah Syamsul Abu Hassan Alshaari, 24.AQ merupakan program realiti TV tempatan pertama yang memerlukan peserta memperdengarkan bacaan al-Quran mengikut kaedah tertentu.


Sudah terserlah ke seantero dunia...fakrul merupakan back up singer kepada pelbagai team nasyid kotemporari tanah air...
Rujukan di sini .
------------------------------------------------------------------------------------------------
- Tahniah buat sahabat ku Fakrul Radhi...Sejak dari Maahad lagi bakatmu dah teserlah.. Bermula dengan team nasyid sutera dan kini Zulfan di KUIN..
- Moga istiqomah dalam usaha memartabatkan Islam.. Mcm benarlah pula kata Ustazah Farishana (mmg benar pun setakat pemerhatian saya).. Budak Maahad dilemparkan ke mana pun.. Isnsya Allah pastikan ada manfaatnya..
- Mabruk..duit yang menang tu dah cukup nak khawin kot???
- Fakrul..Gambaq ni ana balaih dari friendster nta..(^_^)

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin