Friday, October 24, 2008

Teruskan perjuangan...

" Tidak gentar "

Ketika sidang media di Parlimen


Assalamulaikum wtb dan Salam Perjuangan..

Alhamdulillah.. Sudah berada di bumi sarawak semula.. Ketika di lipis pahang, menderu mesej masuk ke talefon bimbit saya .. isu sahabat saya, shafiqa di halau keluar daripada asramanya di UPM.. dalam keterbatasan waktu, saya terus melayari internet.. Ternyata berita itu langsung tidak ada di akhbar perdana secara biasa mahupun online.. Anda boleh rujuk pada link berikut..

Dua pelajar UPM dedah isu di Parlimen
2 pelajar cemerlang UPM dibuang kolej
UPM siasat isu 2 siswi dibuang kolej

---------------
Saya sebenarnya bersimpati terhadap perkara yang telah menimpa beliau, shafiqa merupakan rakan sekelas saya di maktab Mahmud (5 sc1).. Saya kurang mengenalinya kerana biah maahad menyediakan suasana ikhtilad yang berkualiti.. Seorang yang pendiam, jaga pandangan, namun amat tangkas dalam medan dakwah.. Buat sahabat.. Teruskan perjuangan.. Usah gentar pada kezaliman.. Jangan lupa pada kisah para anbia yang terdahulu, tidak ada seorang pun daripada mereka yang dihamparkan dengan permaidani merah.. namun di sambut dengan pedang serta cercaan.. Teruskan perjuangan.. Anda telah dipilih Allah..

:: Dakwah Itu Perlu Hikmah ::
Mohd Nazmi Bin Abdul Ghani
Markaz Tarbiah Haraki 24 Oktober 2008

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin