Thursday, April 23, 2009

Buku-buku ku : Mac & April 2009

Secara dasarnya, saya bersetuju bahawa perjuangan KEMERDEKAAN Malaysia dimulakan oleh para Ulama..Yang dalam buku sejarah yang kita baca itu adalah "Rombongan Kemerdekaan" dan bukannya Perjuangan Kemerdekaan.. Banyak Ulama yang dapat di kenali melalui pembacaan buku ini..

Bertambah bersemangat baca buku ini..Karya Ustaz Riduan Md Nor..Kisah peperangan nabi menjadi santapan.. Selama ini hanya maklum mengenai peperangan Badar, Uhud dan Khandak sahaja.. Maklumat baru untuk saya..dan Tahniah buat penulis.. Bahasa yang diolah amtlah mudah untuk difahami...

Asalnya tajuk ini merupakan salah satu dokumentari yang ditayangkan di ASTRO OASIS..Dah didokumentasikan dalam bentuk buku pula... Maklumat baru juga buat saya yang amat meminati bahan bacaan yang berunsurkan Sirah, Tarikh dan sejarah...

Pejuang ini tetap di hati..al-Matsurat merupakan karyanya yang kekal hingga ke hari ini.. Orang kuat Ikhwan Mesir ini mepunyai kehebatannya yang tersediri hinggakan ditakuti oleh Kerajaan Mesir...

Pemimpin pada hari ini adalah Mahasiswa pada asalnya.. Buku ini saya baca untuk mengetahui sejarah politik Kampus yang pernah gemilang satu masa dahulu.. Namun telah suram sesuramnya pada masa kini akibat ditali kerbaukan....

Sebagai bahan rujukan saya bila membicarakan Isu Palestina.. Ghazzah merupakan sumbu perjuangan umat Islam Palestina...Sekali lagi gaya bahasanya membuatkan saya amat tertarik... Maklumat di dalamnya juga setanding dengan bahasa yang digunakan...

Majalah untuk di baca pada masa lapang...

Majalah untuk di baca pada masa lapang...

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin