Saturday, January 31, 2009

Buku-buku ku bagi bulan Januari 2009

Selain daripada Majalah i, Anis dan juga Mastika, Dewan Masyarakat merupakan antara majalah yang paling saya suka membacanya, isu dikupas dengan fakta dan juga maklumat, tiada pemberatan pada mana-mana pihak. Teguran serta kritikkannya amat telus.. Boleh membantu para dae untuk menguasai isu semasa dengan baik..

Ahmad Mohd Salleh sentiasa menulis buku yang bisa membantu guru-guru pendidikan Islam (GPI) mahupun guru-guru j-Qaf.. Sebuah buku akademik yang mempunyai maklumat mengenai pedagogi serta perkaitan dengan sistem pendidikan negara..

Buku yang mampu menambahkan keimanan serta keyakinan pada kuasa Allah. Sesungguhnya Islam amat dekat dengan sains.. Islam juga dekat dengan cara hidup masyarakat setempat. Islam bersifat waqieyah... Tahniah buat Dr Zainal.. Ini bukanlah karyanya yang pertama yang saya miliki..ternyata.. semuanya berkualiti..

Azam sudah dibulatkan bersungguh-sungguh.. Moga harapan untuk menjadi tetamu Allah akan tercapai.. Ini sebagai bekalan mula, untuk menambahkan lebih kefahaman lagi..

Buku ini membicarakan kehidupan harian seorang dae serta apa yang perlu difikirkan.. Juga disentuh amalan-amalan yang seharusnya di istiqomahkan pada diri untuk menjadi pendakwah yang berkesan..

Selain daripada Almarhum HAMKA. Sheikh Nuruddin dan Bapa Mohd Natsir, Aa Gym merupakan antara tokoh tanah seberang yang saya amat kagumi sistem pemikiran dan kezuhudannya.. Buku ini membuatkan saya lebih mengenalinya..moga berpeluang berjumpa dengannya suatu hari nanti...

2 comments:

Mohd Syauqi said...

saya tumpang bangga dgn kehebatan yg ada pd Dr Danial Zainal Abidin, sbb dia graduan dari Mesir juga.

Nazmie Samarahan said...

ya..ilmuan sebegini seharusnya diberikan peluang dan ruang secukupnya...dalam memenuhi arena dakwah..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin