Thursday, November 13, 2008

Asrama Terbuka dan Majlis Hari Raya

Geng2 senior major sains yang datang berziarah untuk mendapatkan kad raya percuma...
Antara sebahagian adik2 usrah yang hadir.."Tak dak duit raya ka?, Kata depa..

Masa jamuan raya pada malamnya

Geng2 sempoi generasi pertama dan kedua PISMP IPTAR
Assalamulaikum dan salam perjuangan…

Satu lagi berita lambat dari saya. nak buat lagu mana, sibuk menghadapi fatrah imtihan dan alhamdulilah dah selesai.. Dalam seminggu lepas cuti raya, asrama anjur la aktiviti asrama terbuka. kalau hampa yang penah sekolah asrama penuh mmg besa la..Ahli setiap kolej kediaman akan berusaha mencantikkan blog masing2 dan kemudiannya dalam masa yang telah ditetapkan, pergilah melawat tempat kediaman yang lain..Maksudnya pergi ke asrama perempuan..

Saya dan roommate..wan nama dia (ridwan).. kami pun kemas la apa yang patut dan hidangla juga kuih2 lebih raya haritu..Mana tau ada tetamu.. Saya dan wan tak pergi asrama perempuan.. Walaupun ramai jejaka yang ambil kesempatan untuk pi.. Walaupun pgram ni bagus.. untuk diri saya, saya tidak melihat sebarang faedah yang bakal diperolehi..

Ramai juga yang ziarah bilik kami, samada teman2 lelaki dan perempuan.. tak kurang juga bonda2 waden yang masuk ke bilik lalu “terpesona” dengan susun atur bilik kami berdua..Senior saya paling ramai yang datang..Adik2 usrah pun ada yang melawat.. Macam raya betul la..Dan pada yang melawat. Saya hadiahkan sekeping kad raya. Maka ramailah yang hadir..

Sebelah malamnya, jamuan raya.. Bagus juga pgrm mcm ni.. Tambah lagi masa tu sedang mood hendak exam.. Semua tengah speed untuk buat yang terbaik dalam exam…Moga kita semua akan dapat natijah yang baik..Insya Allah..

:: Dakwah Itu Perlu Hikmah ::
Mohd Nazmi Bin Abdul Ghani
Markaz Tarbiah Haraki 13 November 2008
Kota Samarahan

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin