Wednesday, September 10, 2008

Renungan diri


Assalamulaikum wtb…

Pelbagai mehnah dan cabaran dihadapi sepanjang berada di bumi kenyalang. Kadang-kadang bosan dan mahu saja menarik diri dari jalan ini. Namun sering berfikir. Aku sudah berjalan begini jauh. Ya, memang letih, memang penat. Tetapi pelbagai kemanisan telah dirasai. Walaupun kemanisan itu perlu dimulakan dengan pelbagai mehnah dan juga cabaran. Masih teringat ketika berpeluang berjumpa tokoh yang amat saya kagumi hampir setahun setengah yang lalu. Walaupun hanya 5 minit dengan dikelilingi oleh pegawai dan pengawal peribadinya, kami sempat bertukar khabar, bertanya soal profesion serta ruang dakwah dan juang. Ntah bila lagi akan bertemu. Namun saya tetap ingat kata-katanya. Sambil menggenggam tangan saya, beliau menyatakan :-

"Perjuangan kita perjuangan yang benar. Jangan takut jangan gentar. Anak muda harus kuat dan bersemangat. Saya doakan kamu istiqomah dalam perjuangan Islam"

:: Dakwah Itu Perlu Hikmah ::
Mohd Nazmi Bin Abdul Ghani
Markaz Tarbiah Haraki 10 September

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin