Tuesday, December 9, 2008

Tahniah..Ini Satu Amanah

Seorang yang mesra..Namun sayang, agak kurang berpeluang mengenalinya ketika di Maahad dulu..
Seorang yang tegas..banyak suka duka di kongsi bersama ketika bersama LPTTMM dan BDK Maahad dulu..Dalam tegas ada lembutnya..sekali tersenyum..terus terpesona..

Bersama di Maahad dalam kelas 4 Sc 1 dan 5 Sc 1.. Seorang yang lembut dan bersopan santun... Pejuang sejati BDK Maahad.. Tazkirah yang disampaikannya amat menyentuh hati...

Junior saya ketika di Maahad..Bakal pejuang masa depan...

Rakan sekelas di 1 Itqon Maahad..Bila bercakap dengannya..Jelas kelihatan bahawa betapa bersungguhnya ia nak menyampaikan sesuatu.. Anak Parlimen Pendang yang berwibawa..

Warga Maahad Yan kemudian Ke Maahad Induk...Rakan sekelas di 4 Sc 1 dan 5 Sc 1.. Seorang yang berterus terang dan pendengar yang baik.. Amat meminati kucing..Besar2 kucing dia..

Juga rakan sekelas di 1 Itqon..
cukup senang bergurau dan berbual dengannya..

Serba sedikit mengenai sahabat2 Maahad yang kini membarisi Saf kepimpinan Majlis Kebajikan Keluarga Kedah Mesir..Teruskan kegemilangan Tarbiah Maahad..

Dikenali sebagai cup kadiaq.. Manusia paling genius yang pernah saya jumpai.. Bersahabat baik sejak di tingkatan 1 hinggalah tingkatan 6..Anak selangor yang berdedikasi.. Bakal pemimpin masa hadapan..

Rakan sekelas di 4 sc 1 dan 5 sc 1.. Ketua kelas yang mantop..keslamberannya dalam mentadbir membuatkannnya disukai ramai..Namun jiwa pejuang tetap ada dalam dirinya..
Serba sedikit maklumat sahabat yang membarisi saf kepimpinan keluarga Selangor Mesir.. Moga mampu mentadbir dengan penuh amanah..
------------------------------
- Semua sahabat2 saya ini merupakan mahasiswa Islam di Universiti al-Azhar Mesir.. Amat rindukan suasana tarbiah dan dakwah yang pernah di lalui suatu ketika dahulu..sama2 kita permantapkan tarbiah dan ilmu..kita akan gegarkan persada dakwah negara dengan syiar Islam nanti..
:: Dakwah Itu Perlu Hikmah ::
Mohd Nazmi Bin Abdul Ghani
Teratak Bonda 9 Disember 2008

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin