Wednesday, November 10, 2010

Satu Penjelasan

Salam….


Tengah menghitung hari sebenarnya….Untuk meninggalkan bumi IPTAR ni.. Tinggal lagi 10 hari…Nak sembang apa malam ni? Setelah beberapa malam asyik mengarang sajak dan puisi..

Menerima banyak SMS di Handset, Chat dan masej di FB dan ada juga yang call tanya tentang sajak dan pada siapa yang ditujukan sajak tersebut..

Saya akan beri penjelasan malam ini…

Pertama, kes yang saya marah sangat tu…BUKAN di IPTAR… Jadi janganlah sapa-sapa yang ada di sini terasa hati ka apa ka hingga bertanya, nak berbalas pantun la apa ka…

Kedua, saya takkan dedahkan siapa dia…sebab itu aib orang…Cukuplah dengan sajak ini menggambarkan saya tak setuju dengan maksiat yang beliau lakukan…..

Ketiga, kalau ada yang terasa, barangkali memang dia buat apa yang terkandung dalam sajak tu…Jadi Insaflah…

Keempat, menyahut ayat 1-3 surah As-Soff… Saya tegur diri saya sendiri agar jangan melakukan perkara sedemikian agar tidak menjadi fitnah kepada agama dan juga diri sendiri.

Kelima, mesej paling besar saya nak bawa dalam ke empat-empat sajak tersebut ialah…Cukuplah dengan apa yang ada, jangan zalimi oarang lain, jangan ambil hak orang lain, berdoalah supaya kita istiqomah dan tidak bermuka-muka…

W’alam…Sama-samalah kita doa agar kita dijauhkan Allah dari Sifat Mazmumah dan disuburkan dalam Qalbu kita sifat Mahmudah….

*Kalau orang terasa jugak…Aku tak tau nak kata apa lagi..sabaq ja la…lagi berapa hari nak kluar dah….

Hafidun Amin

10/11/2010 11.11pm

Malaysia Timur

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin