Sunday, November 7, 2010

Aku sedih kerana hal itu

Aku sedih kerana hal itu,

Kau bukan calang-calang manusia di tempat itu,

Di didik dengan agama untuk beza ini dan itu,

Sepatutnya kau lebih dari itu.


Aku sedih kerana hal itu,

Aku tak sangka kau terlibat hingga tahap itu,

Kau buang agama kerana itu,

Kau gantikan hati kau dengan perkara itu,


Aku Sedih Kerana Hal itu,

Tentu kau tahu apa salahnya itu,

Hati punah hanya kerana itu,

Ambil hati itu juga disebabkan itu,


Aku Sedih Kerana Hal Itu,

Soleh dan Solehahnya kamu kerana agama itu,

Namun kamu buat itu seperti itu,

Mulutku terkunci, tak sangka kau seperti itu.

Itu Aku

Malaysia Timur 10.42 pm

---------------------------------------------------------

- Hatiku gusar..aku tak sangka…aku kecewa…aku macam nak menjerit untuk hilangkan khabar yang aku terima…. aku tak boleh terima andai itu jadi kenyataan… butakah kamu zalimi teman mu itu… Kalau diserang, di ejek…aku jarang membalas… Cuma biarkan ia berlalu saja… Ini bukan ejekan… Aku melihat kemungkaran…… Ya Allah…Tenangkan hatiku….

4 comments:

soffea said...

assalammualaikum ustaz ;)

apa ya? i'm curious :)

Ustaz Nazmi said...

Wsalam...Tentang Somebody...

Kita bukan baik sangat...Tapi dia.. Memang tak sangka...

Tak kena pada kita pun...Tapi apa yang di buat pada orang lain tu memang tak patut...

Mak selalu pesan..Kalau nak buat satu benda tu fikir...lepas tu fikir lagi...fikir lagi....fikir lagi...

Jgn menyusahkan org...jangan zalimi orang....

soffea said...

huhu.. bertambah2 curious.. kak as (asmidar) pon bercerita hal sama dlm blog die.. huhu.. sgt rasa nk tahu~ sebok tak saye? hehe.

Ustaz Nazmi said...

Kak Sofea
- Cukup terasa dengan apa yang berlaku.....
- Didoakan...Jgnlah mereka BUTA kerana itu....
- Banyak jalan penyelesaian yang Allah sediakan...
- Kembalilah kepada Allah.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin