Saturday, June 20, 2009

Buku-buku ku Mei, Jun, Julai 2009

Buku ini dibeli di bazar sebelah Bukit Marwah di Masjidil Haram.. Saya suka sebab penerangannya bergambar.. Sejarah Madinah serta tempat yang sesuai untuk diziarah..ada di dalamnya..
Sejarah ringkas mengenai bumi Mekkah secara bergambar..Asalnya dalam bahasa Arab dan di terjemahkan ke dalam Bahasa Indonesia..
Suka baca kisah orang lain yang berjaya dengan harapan..kita juga mampu mengukir kejayaan dalam bidang yang diceburi...

Nukilan pengalaman Zaujah Tuan Guru pahit getir menjadi isteri seorang tokoh masyarakat.. Peribadi Tuan Guru dari kacamatanya juga di catatkan di dalam buku ini...

Buku catatan ringkas oleh setiausaha Politik Tuan Guru mengenai peristiwa hidup, Pahit getir, halangan serta kejayaan Tuan Guru sepanjang memerintah Kelantan dari tahun 1990 hinggalah sekarang..

Karya Ustaz Hasrizal yang ke dua.. Kesinambungan ATN 1.. Tak habis lagi baca ni.. Harapnya dapat diselesaikan dengan segera...

Sebuah buku fiqh yang ditulis oleh Guru saya di Maahad, Syeikh Aminuddin Bin Abdul Rahim (Ust Din Tok Guru), penyampai bimbingan Fardhu Ain di Radio Kedah FM. Etika muslimah di luar rumah.. Sesuai untuk semua tak kira lelaki mahupun perempuan.. Setiap isu disertakan hadith beserta pendapat peribadinya..

Pengalaman Ustaz Hasrizal sepanjang perantauannya di Bumi U'rdan (Jordan) beserta bagaimana tarbiah di sana yang membentuk diri serta pemikirannya.
Sebuah lagi Karya Abdul Latip Talip..Kisah sejarah Islam.. Tokoh kali ini panglima tentera Islam zaman Umar al-Khattab..Entah mengapa saya begitu minat terhadap karya tulisannya..

Persiapan untuk menjadi orang dewasa kot..? Namun di dalam buku ini adalah soal tarbiah dan dakwah..Bukan sekadar Cinta...

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin