Sunday, August 21, 2011

Buku-bukuku : Jun, Julai, Ogos 2011

Seperti biasa....Pak Latip sentiasa menawan hati saya dengan tulisannya. Ini buah tangan terbaru daripada beliau..Perang Khaibar satu perang yang kompleks, namun penceritaannya yang secara santai, membuatkan saya selesa untuk mengetahui apa yang berlaku seterusnya..
Secara umumnya mungkin kita semua sudah tahu apa yang berlaku dalam kejadian Isra dan Mikhraj...Namun saya INGIN TAHU LEBIH DARI ITU.. Dan saya rasa buku ini boleh menjawabnya dengan maklumat baru...
Beli buku sebagai persediaan untuk diri sahaja...
Buku setebal 300 muka surat ini bukan mudah untuk di habiskan..masih berusaha...Gambar, grafik dan peta minda amat membantu untuk menambah kefahaman saya...Terima Kasih buat Panitia Pendidikan Islam SKSI yang menghadiahkan pada saya takala usai berceramah di sana..
Ingin mencuba penulisan baru sejarah Islam...Ustaz Syaari mantan SU GAMIS..Ingin menjadi sehebat al-Fateh..Maka perlu kenal al-Fateh terlebih dahulu..Seorang pemuda dan pemimpin Islam yang amat bersinergi...
Karya Ustaz Riduan...Perbandingan ilmiah dengan karya yang di tulis oleh Dr. Mujahid Yusof Rawa..Ntah kenapa...dari segi fakta...Karya Dr Mujahid bolehlah dianggap "menang".
Bacaan penting untuk rakyat yang inginkan perubahan...Ayuh...Bangkit...Kita menolak bukan kerana mengikut...tetapi anak muda menolak dengan kajian bahawa ada yang lebih baik dari yang ada sekarang...
Terbitan terbaru Galeri Ilmu...
Terbitan terbaru Galeri Ilmu...
Banyak pengisian keluaran kali ni...
Bukan nak jadi bomoh...paling kurang untuk pengetahuan diri sendiri sahaja...
Saya bukan penceramah hebat...Kena belajar dan terus belajar..kena bertanya dan terus bertanya...kena mencuba dan terus mencuba...

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin