Tuesday, March 23, 2010

Baitul Muslim..Mabruk-Anda memilih yang halal

Saudara Fakrurazi...Ex Maahad..Tak sempat nak pergi..ketika walimah saya berada di sarawak...Dengar cerita berkhemah-khemah kenduri...almaklumlah..selebriti kahwin..Moga ada Barakah..Insya Allah...
Tahniah juga buat Ashraff..Sama batch dengan saya di Maahad..Merupakan bekas YDP JPP IPG Kampus Tuanku Bainun, Pulau Pinang...Akhirnya hang jumpa juga "ustazah" yang hang cari...hehe..
Pasangan secocok Ustaz Adli Alimi dan Dr. Nurhidayah...Kenal akhi Adli ni masa KPLI di IPTAR...dan maaflah Dr. Hidayah..saya ganggu bulan Madu anda berdua untuk Tamrin "Man Ana" di IPTAR..Memang hebat..demi Islam mereka tinggalkan seketika bulan madu untuk tarbiah generasi muda di Sarawak... Bagi lepasan Maahad, Adli Alimi ni merupakan Abang kepada pimpinan BDK Maahad iaitu Adli Azimi (Gambar : Sebelah Pengantin tu)
Pasangan Ideal, Al-Aiman dan juga Suhanis..Moga berbahagia ke anak cucu.. Suhanis mcm redha ja nak isi borang posting ke Sabah...
Juga Tahniah buat sahabat sekuliah saya, Ustaz Meor bersama pasangannya Ukhti Intan Solehah... Moga pernikahan antum semua mampu menjadi contoh dan tauladan buat sahabat-sahabat di luar untuk memilih jalal yang HALAL, Insya Allah...
----------------
:: Dakwah Itu Perlu Hikmah ::
Mohd Nazmi Bin Abdul Ghani
Serian 23 Mac 2010

5 comments:

hisyam_mujahid said...

ish...ish... fakrul bila nikahnya. nikah tak habaq kat member. tapi apakan daya, no member pun dah banyak hilang.

meor tu pun bila nikahnya. karut tul la mamat ni. jumpa aritu tak habaq pun nak nikah. :p

apa2pun barakallahu lakum wa baraka 'alaikum wa jama'a bainakum fi khair buat teman2 ku yang dah melengkapkan separuh agama. fattaqullah fin nisfil baqi; maka bertaqwalah kepada ALLAH dalam separuh yang lain (HR al-Baihaqi)

p/s: killer Q yang dah banyak kali tanya. pemilik blog bila nak nikahnya. jangan tak habaq plak nanti :))

hisyam_mujahid said...

owh. satu lagi. ikhwah kita adli azimi yang sebelah abang dia tu pun dah macam pengantin gayanya. bila la nak nikah tu ye :D

Ustaz Nazmi said...

To Hisham..
- Mereka suka berahsia..Abg Hisyam yang ana kenali dari tembun dah kurus...
- Abg Adli Azimi pula dari slim dan berkembang...
- Ana ja yang mantain...haha
- Tentang soalan maut tu..tak tau la bila nak jawab...hehe

hisyam_mujahid said...

hehe... ana dah makin kurus ek. alhamdulillah. tapi dua menjak tiga menjak ni ikhwah2 pakat kata ana makin besaq :D

nta memang mantain. ana pun heran. dulu dan kini memang macam tu ja.

p/s: killer Q tu lepas ni tak tanya dah kat blog. ish...ish... jangan marah noo.

Ustaz Nazmi said...

Maintain sebab bersemangat...haha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin