Sunday, January 2, 2011

Jelajah 2010 : Ziarah Langkawi lagi dengan 3 Slot

Amat tidak di sangka...dalam tempoh 5 hari...dua kali saya ke Langkawi...Kali ini juga ke tempat yang sama..Madrasah Baqiyatussolihat juga...Kali ini memenuhi jemputan Kem Bina Insan untuk pelajar Tingkatan 1 sekolah tersebut..Peserta sekitar 70 orang sahaja.
Pada malam yang pertama, 28 Nov 2010 saya menyampaikan Motivasi bertajuk remaja harapan Ummah...Di bawa secara santai memandangkan slot saya ini adalah pada hari ke dua KBI..Rata2 peserta kelihatan agak letih...Jadi pembawakan yang ringan diperlukan...
Antara pelajar lelaki yang hadir.
Keesokkan harinya pula pada 29 Nov 2010 pula diteruskan dengan slot yang kedua yang bertajuk "Kembali Ke Jalan yang Lurus"... Saya sedaya upaya cuba berkongsi maklumat yang sama dengan peserta bahawa hidup di dunia ini adalah persediaan untuk hidup yang lebih abadi selepas mati....
Di sambung dengan sesi "Tanyalah Ustaz" pada tengaharinya...Kebanyakkan soalan yang ditanya pada saya berkisar isu keluarga, perkahwinan dan ibadah...Tepat jam 12 Tengahari saya terus bergerak ke jeti Kuah dan terus pulang ke Alor Setar...Moga dapat ketemu dengan Langkawi lagi selepas ini..Insya Allah...Aminn.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin