Tuesday, April 6, 2010

Buku-bukuku : April 2010

Buku ini saya beli ketika berjalan-jalan tanpa tujuan di jalan tok pati, Kota Bahru... Seketika di depan pejabat perhubungan PAS Kelantan, saya singgah di kedai Jafar Rawas... Dan inilah hasilnya...Ternyata, buku ini khas untuk cerita hal istikharah sahaja...Bukan ringkas, namun padat....
Bila melihat buku ini di web telaga biru..saya segera mencari buku ini..Tujuan hanya satu, untuk melihat bagaimana suami kepada Ukhti Fatimah Syarha ini menulis...Ternyata..Dr. Farhan Hadi bukan sekadar berbasa basi...namun novel ini digarap penuh ilmiah, santai serta akademik... Kalau anda pernah baca buku Cintaku selepas Allah dan Rasul...Buku ini merupakan Flash back serta kesinambungan buku tersebut...Saya bagi 5 bintang...
Untuk mengenali lebih mendalam tokoh-tokoh Islam..walaupun ada beberapa tokoh yang saya sudah ma'ruf hayat mereka..namun ini adalah ulangan yang cukup bermakna...ada maklumat baru...
Lagi buku berkaitan tokoh...Majoritinya antarabangsa la...
Untuk lebih mengenali Umar Abdul Aziz...Dan juga tokoh yang sudah kita maklumi ketokohannya...Tuan Guru Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat...
Buku ini buku lama...terbitan 1984...namun saya tetap dapatkan... Buku ini ditulis oleh penulis antarabangsa untuk menilai pemerintahan Tun Dr. Mahathir pada masa itu...Kritikan Pedas...Dan ada juga analisis ringkas mengenai Lim Kit Siang, Almarhum Hj Yusof Rawa dan juga Almarhum Fadhil Md. Nor..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin